הזמנת קניות און ליין
רבים מאיתנו נוהגים לבצע את הקניות שלהם באופן מכוון, מגמה זו צברה תאוצה אף יותר בתקופה הנוכחית, בה אנשים מעדיפים להימנע מהתקהלויות.
מסתבר שלרכישת מוצרי מזון באינטרנט ובחירת מועד המשלוח יכולה להיות השפעה על הבחירות שאנחנו מקבלים.
ראשית, כאשר אנחנו מבצעים את הקניות און ליין לעומת בסופרים אנחנו מבצעים פחות רכישות אימפולסיביות של מזונות, וככל שתאריך ההזמנה רחוק יותר (למשל חמישה ימים) ככה כמות הרכישות האימפולסיביות ממשיכה לרדת (לעומת למשל יומיים).
אחת הסיבות לכך היא הרצון שלנו לשמור על אורח חיים בריא לעומת הרצון שלנו בסיפוק רצונות מיידי. כאשר אנחנו נמצאים בחנות או מבצעים הזמנה לעתיד הקרוב הרצון שלנו בסיפוק מיידי גובר על המטרות ארוכות הטווח שלנו. כאשר אנחנו מבצעים את הרכישה און ליין קל לנו יותר להתמקד במטרות שלנו ולבצע רכישות שתואמות את המטרות העתידיות שלנו.
יתרה, מכך, כאשר המזונות "המפתים" מוצגים בצורה סמלית כמו באתרים ולא בצורה פיזית כמו בחנויות הם פחות מפתים ומושכים אותנו לרכוש אותם.
לסיכום, הזמנת קניות און ליין יכולה להוות עבור חלקנו אסטרטגיה לתכנון וניהול אורח חיים בריא.
כך או כך מומלץ תמיד להכין רשימת קניות מראש, בין אם מבצעים את הקניות פיזית או באינטרנט.
חשוב לציין שהמחקרים האלה עוסקים ספציפית במזון ולא ברכישת מוצרי חשמל או אופנה שם יכולה להיות דווקא תופעה הפוכה
Milkman, K. L., Rogers, T., & Bazerman, M. H. (2010). I’ll have the ice cream soon and the vegetables later: A study of online grocery purchases and order lead time. Marketing Letters, 21(1), 17-35.
Huyghe, E., Verstraeten, J., Geuens, M., & Van Kerckhove, A. (2017). Clicks as a healthy alternative to bricks: how online grocery shopping reduces vice purchases. Journal of Marketing Research, 54(1), 61-74.